Belofte om alle kwaad en slecht lot te voorkomen







1. Ik beloof God om weg te blijven van alle vormen van kwaad en een slechte bestemming.

2. Ik beloof God dat ik altijd zal proberen het goede te doen en alle daden te vermijden die mijzelf en anderen schade toebrengen.

3. Bij de kracht van Allah zweer ik dat ik mijn hart en geest zal beschermen om verleidingen te vermijden die tot het kwade leiden.

4. Ik ben toegewijd aan Allah om altijd eerlijk, eerlijk en met integriteit te handelen in alle zaken.

5. Ik beloof God dat ik weg zal blijven van alle vormen van fraude, manipulatie en bedrog.

6. Met taufiq en de leiding van Allah zweer ik een persoon te zijn die gunstig is voor anderen en het milieu.

7. Ik beloof God dat hij mijn passies en verlangens zal beheersen, zodat ik niet in verboden daden verval.

8. Met de toestemming van Allah zal ik slecht gezelschap vermijden en vrienden kiezen die goedheid in mijn leven brengen.

9. Ik zweer bij God dat ik altijd zal proberen het geloof en de vroomheid te vergroten en een goede relatie met Hem te onderhouden.

10. Met Gods wil zal ik wegblijven van al Zijn verboden en Zijn leringen volgen in elke stap van mijn leven.

11. Ik beloof Allah dat hij zich niet zal inlaten met praktijken die in strijd zijn met de leerstellingen van de islamitische religie.

12. Met Zijn taufiq en leiding zal ik mijn tong bewaken om geen woorden te zeggen die anderen pijn doen of schade berokkenen.

13. Ik beloof aan Allah dat ik altijd zal proberen mezelf te verbeteren en de kwaliteit van mijn leven op een duurzame manier te verbeteren.

14. Met de kracht van het geloof in God zal ik mijn zelfrespect beschermen en mij niet inlaten met schandelijke daden.

15. Ik zweer bij God dat ik mijn ouders zal respecteren en een goede relatie met mijn familie en familieleden zal onderhouden.

16. Ik beloof Allah dat hij geen macht of rijkdom zal gebruiken voor persoonlijk gewin dat andere mensen schaadt.

17. Met de toestemming van Allah zal ik profiteren van de tijd en kansen die Hij mij heeft gegeven om goed te doen en gezegend succes te behalen.

18. Ik beloof God dat ik altijd dankbaar zal zijn voor al zijn zegeningen en niet zal klagen als ik geconfronteerd wordt met de beproevingen van het leven.

19. Met Zijn taufiq en begeleiding zal ik mezelf beschermen tegen gevoelens van jaloezie en afgunst op het succes of geluk van anderen.

20. Ik beloof Allah om verschillen te respecteren en de rechten van anderen te respecteren, ongeacht etnische, religieuze of culturele verschillen.

21. Met de kracht van het geloof in Allah zal ik de uitdagingen van het leven tegemoet treden met de moed en vastberadenheid die voortkomen uit het geloof in Hem.

22. Ik zweer bij God dat ik het milieu en het universum zal waarderen en zorg zal dragen voor de duurzaamheid van de natuur voor het welzijn van toekomstige generaties.

23. Met de toestemming van Allah zal ik vechten voor sociale rechtvaardigheid en mensen in nood helpen, ongeacht etniciteit, religie of sociale status.

24. Ik beloof aan Allah dat ik mijn emoties altijd onder controle zal houden en niet zal worden uitgelokt door woede of haat als er sprake is van een conflict.

25. Met taufiq en Zijn leiding zal ik gedrag vermijden dat de moraal en integriteit van mijzelf en anderen schaadt.

26. Ik beloof Allah dat hij de rechten van vrouwen, kinderen en alle kwetsbare groepen in de samenleving zal respecteren.

27. Met de kracht van het geloof in God zal ik de fouten van anderen vergeven en niet reageren met haat of wraak.

28. Ik zweer bij Allah dat ik niet betrokken zal zijn bij daden van corruptie of machtsmisbruik in welke vorm dan ook.

29. Met Gods toestemming zal ik zo goed als ik kan zorg dragen voor het vertrouwen en de verantwoordelijkheid die mij worden gegeven.

30. Ik beloof aan Allah dat ik Zijn schepselen geen pijn zal doen, zowel fysiek als emotioneel, en probeer altijd een persoon vol mededogen te zijn.

31. Met Zijn taufiq en leiding zal ik wegblijven van immorele daden en dichter tot Hem komen met oprechte gehoorzaamheid en aanbidding.

32. Ik beloof God dat hij de waarden van waarheid en gerechtigheid in alle aspecten van het leven zal respecteren.

33. Met de kracht van het geloof in God zal ik alle mensen met waardigheid behandelen en discriminatie of oneerlijke behandeling vermijden.

34. Ik zweer bij Allah dat ik mij niet zal inlaten met daden die de moraliteit en integriteit van de samenleving schaden.

35. Met toestemming van Allah zal ik strijden voor vrede en tolerantie tussen religieuze gemeenschappen en de interculturele dialoog bevorderen.

36. Ik beloof God dat ik altijd nederig zal zijn en niet trots zal zijn op alle behaalde prestaties of successen.

37. Met taufiq en Zijn leiding zal ik gedrag vermijden dat mijzelf en anderen schaadt, zowel fysiek als mentaal.

38. Ik beloof God dat ik de gezinswaarden zal waarderen en een harmonieuze en liefdevolle relatie zal ontwikkelen.

39. Met de kracht van het geloof in God zal ik vechten voor de mensenrechten en mij verzetten tegen alle vormen van onderdrukking of onrechtvaardigheid.

40. Ik zweer bij Allah dat ik niet betrokken zal zijn bij acties die het milieu beschadigen of de duurzaamheid van het ecosysteem in gevaar brengen.

41. Met de toestemming van Allah zal ik een voorbeeld zijn voor toekomstige generaties in het handhaven van goedheid en nobele waarden.

42. Ik beloof aan Allah dat ik tijd altijd waardeer en elk moment productief en nuttig gebruik.

43. Met Zijn taufiq en begeleiding zal ik wegblijven van de verleiding van het materialisme en prioriteit geven aan spirituele behoeften in mijn leven.

44. Ik beloof God dat hij zich niet zal laten beïnvloeden door de hedonistische levensstijl en het juiste en heilzame pad zal kiezen.

45. Met de kracht van het geloof in Allah zal ik de zuiverheid van mijn lichaam behouden en alle vormen van acties vermijden die de menselijke waardigheid schaden.

46. ​​Ik zweer bij God dat ik me niet zal inlaten met gokken of praktijken die religieuze en morele principes schenden.

47. Met de toestemming van Allah zal ik mijn toewijding aan mijn gezin behouden en mijn verplichtingen als ouder, kind en familielid nakomen.

48. Ik beloof God dat ik altijd dankbaar zal zijn voor zijn zegeningen en dat ik elk geschenk in mijn leven zal waarderen.

49. Met Zijn taufiq en leiding zal ik mijn hart en geest vrijhouden van negatieve invloeden en nutteloze gedachten.

50. Ik beloof Allah dat hij mij niet door egoïsme zal laten domineren en dat hij altijd voorrang zal geven aan gemeenschappelijke belangen boven persoonlijke belangen.

51. Met de kracht van het geloof in Allah zal ik het vertrouwen en de integriteit behouden in alle relaties en sociale interacties.

52. Ik zweer bij God dat ik geen laster zal verspreiden of onnodige conflicten in de samenleving zal creëren.

53. Met de toestemming van Allah zal ik mijn toewijding aan het werk behouden en werk produceren dat gunstig is voor mijzelf en anderen.

54. Ik beloof Allah dat ik niet door hebzucht zal worden beheerst en dat ik mijn levensonderhoud altijd zal delen met degenen in nood.

55. Met Zijn taufiq en leiding zal ik de balans tussen deze wereld en het hiernamaals bewaren en niet te gefixeerd zijn op wereldse genoegens.

56. Ik beloof God dat ik niet betrokken zal zijn bij acties die leiden tot morele en sociale schade in de samenleving.

57. Met de kracht van het geloof in Allah zal ik goede relaties onderhouden met mijn buren en bijdragen aan het opbouwen van een harmonieuze gemeenschap.

58. Ik zweer bij Allah dat ik niet betrokken zal raken bij mystieke praktijken of sluiproutes die in strijd zijn met religieuze leringen.

59. Met de toestemming van Allah zal ik een gezond lichaam en geest behouden en wegblijven van alle vormen van misbruik van illegale stoffen.

60. Ik beloof God dat ik altijd een goed voorbeeld zal zijn voor kinderen en de jongere generatie in het leiden van het juiste leven.

61. Met Zijn taufiq en leiding zal ik gedrag vermijden dat leidt tot het verbreken van sociale en broederlijke relaties.

62. Ik beloof Allah dat hij niet betrokken zal zijn bij acties die de schoonheid van de natuur vernietigen of de balans van het ecosysteem verstoren.

63. Met de kracht van het geloof in God zal ik een oprecht en nederig hart behouden bij het aanvaarden van alle beproevingen en beproevingen.

64. Ik zweer bij God dat ik me niet zal inlaten met daden die dieren schade toebrengen of lijden veroorzaken bij levende wezens.

65. Met de toestemming van Allah zal ik goede relaties onderhouden met mijn collega's en proberen een gunstige werkomgeving te creëren.

66. Ik beloof God dat ik altijd de rechten van anderen zal respecteren in elk aspect van het sociale en economische leven.

67. Met Zijn taufiq en leiding zal ik goede relaties onderhouden met medemensen, ongeacht verschillen in achtergrond.

68. Ik beloof God dat hij niet betrokken zal raken bij acties die het land schade toebrengen of de soevereiniteit en veiligheid van de natie bedreigen.

69. Met de kracht van het geloof in God zal ik trouw blijven bij het nakomen van religieuze en nationale verplichtingen.

70. Ik zweer bij Allah dat ik mij niet zal inlaten met daden die de moraliteit en integriteit van de samenleving schaden.

71. Met Gods toestemming zal ik een goede relatie met het universum onderhouden en de duurzaamheid van de leefomgeving in stand houden.

72. Ik beloof God dat ik altijd de menselijke waardigheid zal respecteren en mezelf en anderen zal beschermen.

73. Met Zijn taufiq en begeleiding zal ik eerlijk blijven in alle daden en woorden.

74. Ik beloof God dat ik mij niet zal inlaten met acties die mijzelf en anderen schade toebrengen.

75. Met de kracht van het geloof in God zal ik de waarheid bewaken bij elke actie en besluitvorming.

76. Ik zweer bij Allah dat ik me niet zal inlaten met acties die de sociale relaties en broederschap schaden.

77. Met de toestemming van Allah zal ik mijn hart en geest zuiver houden van negatieve invloeden.

78. Ik beloof Allah om altijd te proberen een persoon te zijn die gunstig is voor anderen en het milieu.

79. Met Zijn taufiq en leiding zal ik acties vermijden die verlies voor anderen veroorzaken.

80. Ik beloof Allah dat Hij Zijn schepselen geen schade zal berokkenen, zowel fysiek als emotioneel.

81. Met de kracht van het geloof in God zal ik de veiligheid en zekerheid in sociale interacties handhaven.

82. Ik zweer bij God dat ik niet betrokken zal raken bij acties die de natuur en het milieu schaden.

83. Met Gods toestemming zal ik gerechtigheid handhaven in elke sociale interactie en strijden voor de mensenrechten.

84. Ik beloof Allah om meningsverschillen altijd te respecteren en de harmonie in verschillende situaties te bewaren.

85. Met Zijn taufiq en leiding zal ik het pad van goedheid kiezen en de verleiding weerstaan ​​om schadelijke daden te verrichten.

86. Ik beloof God dat ik mij niet zal inlaten met daden die religieuze en morele normen schenden.

87. Met de kracht van het geloof in God zal ik in elk aspect van het leven een evenwicht bewaren tussen rechten en plichten.

88. Ik zweer bij Allah dat ik me niet zal inlaten met praktijken die in strijd zijn met de waarden van waarheid en rechtvaardigheid.

89. Met Gods toestemming zal ik proberen een goed voorbeeld voor anderen te zijn in het leiden van een leven vol waarde en deugd.

90. Ik beloof aan Allah dat ik me niet zal laten wiegen door wereldse verleidingen en prioriteit zal geven aan het bereiken van eeuwig geluk in het hiernamaals.

91. Met Zijn taufiq en begeleiding zal ik mijn fysieke en geestelijke gezondheid behouden, zodat ik goed kan aanbidden.

92. Ik beloof Allah dat hij zich niet zal laten beïnvloeden door materiële zaken en tijdelijke wereldse luxe.

93. Met de kracht van het geloof in God zal ik oprecht blijven in elke liefdadigheid en aanbidding die ik doe.

94. Ik zweer bij God dat ik geen laster zal verspreiden of onrecht zal doen aan medemensen.

95. Met Gods toestemming zal ik al Zijn gunsten met dankbaarheid waarderen en proberen ze goed te gebruiken.

96. Ik beloof God dat ik altijd eerlijk zal zijn in elke relatie en transactie die ik doe.

97. Met Zijn taufiq en begeleiding zal ik eerlijk blijven in alle aspecten van het leven, zowel in woord als in daad.

98. Ik beloof Allah dat hij zich niet zal inlaten met gedrag dat het welzijn en de vrede van de samenleving schaadt.

99. Met de kracht van het geloof in Allah zal ik mijn verlangens en emoties beheersen om mezelf of anderen geen schade te berokkenen.

100. Ik zweer bij God dat ik mijn toewijding aan Hem zal nakomen bij elke stap en actie die ik onderneem, en Hem tot de belangrijkste gids in mijn leven zal maken.

0 komentar:

Posting Komentar